Przejdź do głównej zawartości

Babka jogurtowa z owocami leśnymi ze strony makecookingeasier.pl :)

Kochani! Mam dla Was fantastyczny przepis, który sprawdziłam w swojej kuchni i jestem nim autentycznie zauroczona. Jest to babka jogurtowa z owocami leśnymi. Nie dość, że przepis nie jest skomplikowany, to smak wprawia w zachwyt! Babka jest wilgotna, a kwaśne owoce dodają jej jeszcze lepszego smaku! Użyłam przepisu ze strony makecookingeasier.pl i udało się! Koniecznie spróbujcie, gwarantuję Wam, że nie pożałujecie. :)





Składniki:
- 300 g mąki
- 1 mały jogurt naturalny ZOTT (180 g)
- 150 ml oleju roślinnego
- otarta skórka z 1 cytryny
- 4 jajka
- 150 g cukru trzcinowego (może być zwykły, biały cukier)
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- pół łyżeczki sody oczyszczonej
- garść malin/jagód/borówek/jeżyn (w zależności od tego, co lubicie)
+ forma 30x11. Tzw. keksówka.

Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. Wysmaruj masłem/margaryną formę.
Jajka z cukrem ubij na puszystą pianę. Dodaj jogurt, olej, startą skórkę z cytryny i miksuj na niskich obrotach do połączenia się składników. Mikser odstawiamy i dodajemy do masy przesianą mąkę, proszek do pieczenia i sodę. Ciasto mieszamy szpatułką, nie mikserem! Gotowe ciasto przekładamy do formy. Dekorujemy przygotowanymi, ulubionymi owocami i wkładamy do piekarnika na ok. 50 minut. Po tym czasie wyciągamy i czekamy aż ostygnie.
Smacznego!

























Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cześć!

Z tej strony Asia, autorka DolskiejPiekarenki zakochana w pieczeniu i jedzeniu. Pasja do odkrywania i sprawdzania przepisów z różnych książek, stron internetowych i starych zeszytów mojej mamy stały się impulsem do podzielenia się z Wami tym, co wyszło spod mojej ręki. Wierzę, że każdy znajdzie coś dla siebie, a dzięki Waszym komentarzom oraz radom i ja z chęcią nauczę się czegoś nowego od Was :) Smacznego i enjoy!

Tarta z kremem budyniowym i świeżymi jeżynami

Po krótkiej przerwie wracam do Was z bardzo letnim przepisem, idealnym na wakacyjne leniuchowanie. :) Sezon na jeżyny w pełni, dlatego jeżeli macie pod ręką trochę tych pysznych owoców albo patrzą na Was ukradkiem w sklepie to śmiało kupujcie i zróbcie ten deser :) Domownicy będą zadowoleni, a Wy usatysfakcjonowani nowym przepisem. Kruche ciasto, słodki krem budyniowy i kwaśne jeżyny - połączenie idealne na upały! Składniki: 1) na kruche ciasto: - 250 g mąki - 4 łyżki cukru pudru - 2 żółtka - 120 g masła - szczypta soli 2) nadzienie: - 250 ml mleka - skórka z 1 pomarańczy - pół laski wanilii - ja nie mając pod ręką laski wanilii zastąpiłam ją 1,5 łyżeczką cukru wanilinowego - 2 duże żółtka - 60 g cukru - 3 łyżki mąki + jeżyny. Przygotujcie sobie ok. 500 g. Zawsze jest lepiej, jeżeli zostaną, niż gdyby miało zabraknąć. + forma do tarty - 24/25 cm średnicy. Najpierw przygotowujemy ciasto. Wymieszaj w misce mąkę, cukier i sól. Następnie dodaj żółtka oraz masło

Ciasto orzechowe z kremem i owocami.

Od pewnego czasu miałam ogromną ochotę na ciasto orzechowe. Już nawet wymyśliłam sobie z jakiego przepisu skorzystam, że na pewno zamiast części mąki dodam tarte orzechy. Jednak podczas zakupów zauważyłam już gotowe, tarte włoskie orzechy i postanowiłam, że zamiast sama się męczyć pójdę troszkę na łatwiznę. W składzie 100% orzechów włoskich, więc na taką łatwiznę pozwoliłam sobie pójść :D (Brawa dla firmy Bakalie Moreso!) Na odwrocie znalazłam przepis na biszkopt z tych orzechów. Stwierdziłam, że przetestuję, tym bardziej, że w składnikach nie było mąki! Biszkopt się udał. Był przepyszny. Wszyscy zachwalali, że dawno nie jedli tak delikatnego biszkoptu (a rzeczywiście taki jest, wręcz się łamie przy nakładaniu na talerz większych kawałków ciasta). Widoczny na zdjęciach biszkopt zrobiłam z  pół porcji, poniżej podaję taki, jaki został podany na opakowaniu. Krem w miarach rzeczywistych, takich z jakich go robiłam. Dlatego polecam z całego serca! Do dzieła! Składniki na biszkopt: