Przejdź do głównej zawartości

Murzynek z przepisu mojej mamy.


Witajcie kochani! 
Lubicie zaglądać do starych zeszytów swojej mamy lub babci? Ja ostatnio przeglądając przepisy mojej mamy, zauważyłam przepis na murzynka. Tak, wiem, może nie jest to coś bardzo wygórowanego, ale od razu wróciły wspomnienia z dzieciństwa, gdy murzynek był u nas bardzo, bardzo często. Sobota bez murzynka nie była prawdziwą sobotą :D Ale kiedy był ostatni raz to nawet nie pamiętam. Dlatego postanowiłam zrobić przyjemność nie tylko sobie, ale przede wszystkim rodzinie i tak oto powstał na bazie przepisu mojej mamy: murzynek. Zachęcam do pieczenia! 

Skladniki:
5 jajek
2,5 szkl cukru
250 g masła lub margaryny
1 duży cukier wanilinowy
2 szkl mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
10 łyżeczek kakao
Pół szkl wody
Wykonanie:
1. Cukier, cukier waniliowy i kakao wsypać do garnka, wlać wodę i włożyć masło lub margarynę. Postawić na niedużym ogniu, mieszać składniki do połączenia i zagotować.
2. Odlać z garnka pół szklanki masy (będzie na polewę).
3. Garnek włożyć do zimnej wody, aby wystudzić masę.
4. Do zimnej masy wsypać mąkę z proszkiem, wbić żółtka i starannie wymieszać rózgą.
5. Z białek ubić pianę i dodać do masy.
6. Masę włożyć do formy 35x45 wyłożonego papierem do pieczenia.
7. Piec ok. 50 min w temp. 180 stopni.
8. Gorące ciasto polać polewą.
Smacznego! 

PS zapraszam na mój instagram, coś tam się dzieje :) 
www.instagram.com/dolskapiekarenka 



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Cześć!

Z tej strony Asia, autorka DolskiejPiekarenki zakochana w pieczeniu i jedzeniu. Pasja do odkrywania i sprawdzania przepisów z różnych książek, stron internetowych i starych zeszytów mojej mamy stały się impulsem do podzielenia się z Wami tym, co wyszło spod mojej ręki. Wierzę, że każdy znajdzie coś dla siebie, a dzięki Waszym komentarzom oraz radom i ja z chęcią nauczę się czegoś nowego od Was :) Smacznego i enjoy!

Tarta z kremem budyniowym i świeżymi jeżynami

Po krótkiej przerwie wracam do Was z bardzo letnim przepisem, idealnym na wakacyjne leniuchowanie. :) Sezon na jeżyny w pełni, dlatego jeżeli macie pod ręką trochę tych pysznych owoców albo patrzą na Was ukradkiem w sklepie to śmiało kupujcie i zróbcie ten deser :) Domownicy będą zadowoleni, a Wy usatysfakcjonowani nowym przepisem. Kruche ciasto, słodki krem budyniowy i kwaśne jeżyny - połączenie idealne na upały! Składniki: 1) na kruche ciasto: - 250 g mąki - 4 łyżki cukru pudru - 2 żółtka - 120 g masła - szczypta soli 2) nadzienie: - 250 ml mleka - skórka z 1 pomarańczy - pół laski wanilii - ja nie mając pod ręką laski wanilii zastąpiłam ją 1,5 łyżeczką cukru wanilinowego - 2 duże żółtka - 60 g cukru - 3 łyżki mąki + jeżyny. Przygotujcie sobie ok. 500 g. Zawsze jest lepiej, jeżeli zostaną, niż gdyby miało zabraknąć. + forma do tarty - 24/25 cm średnicy. Najpierw przygotowujemy ciasto. Wymieszaj w misce mąkę, cukier i sól. Następnie dodaj żółtka oraz masło

Ciasto orzechowe z kremem i owocami.

Od pewnego czasu miałam ogromną ochotę na ciasto orzechowe. Już nawet wymyśliłam sobie z jakiego przepisu skorzystam, że na pewno zamiast części mąki dodam tarte orzechy. Jednak podczas zakupów zauważyłam już gotowe, tarte włoskie orzechy i postanowiłam, że zamiast sama się męczyć pójdę troszkę na łatwiznę. W składzie 100% orzechów włoskich, więc na taką łatwiznę pozwoliłam sobie pójść :D (Brawa dla firmy Bakalie Moreso!) Na odwrocie znalazłam przepis na biszkopt z tych orzechów. Stwierdziłam, że przetestuję, tym bardziej, że w składnikach nie było mąki! Biszkopt się udał. Był przepyszny. Wszyscy zachwalali, że dawno nie jedli tak delikatnego biszkoptu (a rzeczywiście taki jest, wręcz się łamie przy nakładaniu na talerz większych kawałków ciasta). Widoczny na zdjęciach biszkopt zrobiłam z  pół porcji, poniżej podaję taki, jaki został podany na opakowaniu. Krem w miarach rzeczywistych, takich z jakich go robiłam. Dlatego polecam z całego serca! Do dzieła! Składniki na biszkopt: